dinsdag 25 december 2018

1e en laatste Kerstdag in Myrtle Beach

Hoi,

Het is vandaag 1e Kerstdag en tegelijkertijd de laatste Kerstdag. De Amerikanen doen er niet zoals ons twee dagen over dus na vandaag is het weer gebeurd. Wel zijn bijna alle gelegenheden gesloten. Ter plaatste zijn er weinig zaken en/of restaurants open. Je moet ze echt gaan zoeken. Dat gaan wij vandaag dus ook nog maar even doen (eventueel met behulp van het personeel van het hotel).

Maar goed terug naar de dag van vandaag, vanochtend wat later opgestaan want we konden tot 10 uur terecht bij het ontbijt. Ook hadden we al begrepen dat de housekeeping alleen voor afval en handdoeken langs zou komen, die hoefden we ook niet zo vroeg aan de deur te verwachten. We zijn na ons opgefrist te hebben de kant van het ontbijt op gegaan. Daar was het een drukte van belang, teveel gasten in een voor dit hotel wel erg te kleine ruimte. We besloten maar om onze koffie, jus en appelsap naar de kamer mee te nemen. We hadden gisteren al brood , boter en beleg bij de Walmart mee genomen. En dat was nu maar goed ook. We hebben hebben het geluk dat we een broodrooster op de kamer hebben en zo konden we dus zelf ons brood roosteren. Wel één klein probleempje...de brandmelder ging af...maar net zo snel deze af was gegaan had ik hem de nek alweer omgedraaid en de rust keerde weer.

Na ons eigen gemaakt ontbijtje hebben we nog geruime tijd doorgebracht op het kleine balkon genietend van het mooie weer en de zon. Ook nog even geruime tijd middels facetime contact gehad met het thuisfront. We zijn uiteindelijk naar beneden gegaan en hebben een toch wel vrij grote wandeling over het strand richting de Pier ( Pier 14) gemaakt. We waren vandaag zeker niet de enigen. Bij de Pier konden we de boardwalk op daar zaten wat souvenirs winkels en eettentjes. Maar zoals gezegd de meesten waren dicht. Er was wel een mooie tent open "The Bowery" we hebben daar een broodje hete hond besteld ( Duffy Dog) dat is een broodje met 1/4 all beef hotdog grilled and topped with chili, cheese, mustard ,ketchup,onions and jalapenos. Het was prima te eten we hebben het natuurlijk ook weg moeten spoelen met uiteindelijk twee goudgele rakkers. Bestellingen duurden wel wat lang omdat er maar 1 man in de bediening zat en 1 man stond te koken. Maar dat vonden wij niet vervelend, we zaten er prima en met ons hoofd in de zon.

Na enige tijd toch maar weer via de straat/hotelkant terug gelopen. Toen hadden we pas in de gaten hoe ver wij alweer weg waren van ons hotel. Was best wel weer een tippel. We hebben daarna nog even de auto gepakt en de gehele kustlijn afgereden. Wat een accommodaties hebben ze hier. Tis natuurlijk nu rustig maar reken maar dat het in de vakanties en in zomer erg druk zal zijn.

We hadden een tip gehad van personeel van het hotel dat vandaag Carolina Roadhouse geopend zou zijn, daar zijn we uiteindelijk maar even naar toe gereden gelukkig wel nog behoorlijk op tijd ( voor vijven). Maar de drukte beloofde weinig goeds en dat bleek dus ook wel. Er was geen plek en we konden ons wel op de waitlist laten zetten....met wel de mededeling dat het anderhalf tot twee uur kom duren voor we aan tafel konden. We hebben het maar gedaan en zijn terug gereden naar het hotel wat nog geen 4 minuten rijden was. We zijn uiteindelijk om 18.15 weer terug gegaan en om 18.28 konden we aan tafel. Dat was wel een hele goed timing. We hebben wat croissants met honing als appetizer gedaan, we kregen beiden bij onze hoofdbestelling een Ceasar Salade en we namen beiden een Sirloin van 11 oz met patat. Ze hadden beiden medium gebakken moeten zijn maar die van Rita was dat weer niet. Ik had de mijne, die wel goed was aan Rita gegeven. Er even een babbel over gemaakt en het bedienend personeel was het ook eens dat dit geen medium was. Gevolg weer even wachten, maar daarna was het ook prima te noemen. Na het voldoen van de rekening en de tip welke bijna op $80 kwam zijn we richting hotel gegaan, nu dit verslag maken en dan langzamerhand maar naar bed. Rita heeft het nog druk met haar Kerstfilms. Dat is na morgen weer afgelopen.

Morgen gaan we op weg naar Charleston tis maar een kort ritje, iets meer als 2 uren. Dus we doen het morgenochtend lekker rustig aan. Groet Erik & Rita.

1. Ja dan heb je nog geluk dat er een open was
    Hier was eigelijk alles dicht alleen Perkins was open
    Nou wij hadden een heerlijk Kerstmaaltje hoor