maandag 24 december 2018

Charlotte-Firehouse Subs en The Olde Mecklenburg Brewery

Hoi,

Vandaag  ( verslag zondag 23 december !) hadden we een ritje van 352 km voor de boeg vanuit Knoxville naar Charlotte. Het was koud geweest en de ramen van de auto waren goed bevroren. We hadden mazzel dat we wat later weg gingen en de zon intussen zijn werk al had gedaan. Het ijs was dus vrij vlot verdwenen. We hebben nog een klein ontbijtje gedaan en daarna was het tijd om weg te gaan. We hebben uitgecheckt en we kregen van de receptioniste ( op persoonlijke titel)  nog de beste wensen en ze gaf ons een reep witte chocolade. Erg aardig en vriendelijk te noemen. We hadden gisteren een uitgebreid en leuk gesprek met haar gehad en dat zal vast en zeker bijgedragen hebben aan deze geste.

We zijn op pad gegaan en we hebben nog wat benzine in de auto gedaan en vertrokken. De route was prachtig en heuvel en bergachtig te noemen. Onderweg hebben we nog resten van sneeuw gezien, we gingen ook nog enkele korte tunnels door. Helaas heb ik er geen foto's van kunnen nemen en de enige rest area waar dat wel kon bleek gesloten te zijn.

Uiteindelijk waren we behoorlijk op tijd in Charlotte. We hebben geprobeerd om in te checken (13.20) maar het bleek nog wat aan de te vroege kant te zijn. Dus nog maar even de buurt een broodje doen en even de naastgelegen Burlington bezoeken. Het broodje was prima. De inrichting bleek met de brandweer te maken te hebben. Diverse attributen en straalpijpen hingen aan de wand en ook het broodje moest afgeblust worden met frisdrank...die was pittig !!

We hebben ingecheckt en zitten op de 3e verdieping van het hotel. Prima kamer en dichtbij de lift. Niet zo veel gesleep met de koffers. We hebben het op de kamer gezet en zijn verder op stap gegaan. Ik had iets over een bierbrouwerij en biergarten gevonden wat zeer dicht in de buurt moest liggen. Dus daar maar even naar toe.

De brouwerij was snel gevonden en het sprak ons gelijk al aan. Veel op de Duitse leest gebrouwen bier, Weizen en Dunkel. Zelfs een menu wat uit Duitse gerechten bestond. Het was er heerlijk druk. We hebben nog een bezichtiging in de brouwerij gehad en waren met nog een groep ( Duitsers) die waren hier op bezoek bij hun zoon die in Charlotte studeerde. We kregen een stuk van de geschiedenis, brouwerij bestaat pas 9 jaar, en de oprichter te horen. De productielijn hebben we gezien. Heb er wat foto's en filmpje van kunnen maken. Rita en ik hebben beide een witbiertje (Weizen) gedronken en als afsluiter nog een klein glas Dunkel bier. Was prima en lekker te noemen. Tis alleen hier te krijgen en binnen een straal van 60 mijlen. Dus nergens anders.

We hebben na het bezoek en het bestuderen van enkele eekhoorns onze weg vervolgd en hebben nog wat kleine dingen in de Walmart gekocht. Daar was het megadruk, lijkt wel of iedereen nog even vlak voor de Kerst zijn slag wil slaan. Daarna zijn we nog wezen eten bij de Chili's en onze dag was alweer voorbij. Morgen gaan we op weg naar Myrtle Beach waar we de Kerst zullen gaan beleven.

Tot dat volgende verslag maar weer, groet Erik & Rita.