woensdag 12 december 2018

New Orleans

Hoi,

Vandaag zijn we afgereisd naar New Orleans. Een ritje van nog geen drie uren...dus dat was zo gepiept....af en toe boven de 70 mijlen per uur gereden. Want 115 kilometer per uur is op zulke brede en rustige wegen voor onze begrippen  wel heel rustig aan. Gemiddeld hebben we er 10 boven gezeten daarbij het risico ook maar lopend dat we een keer aan de kant mogen staan. We hebben vandaag twee staten aangedaan, namelijk de staat Mississippi en uiteindelijk de staat Louisiana.

Onderweg nog even in de staat Mississippi bij een rest area even een Welcome Center bezocht voor de broodnodige kaarten. In de ontvangstruimte had men wat kunstwerken ten toon gesteld welke alles van doen hadden met de orkaan Katrina. Zo heeft een kunstenaar van diverse stukken wrakhout prachtige sculpturen gemaakt......ook is er door kinderen een quilt gemaakt met als thema "What Katrina Couldn't Take Away".

We verblijven in Kenner in een Fairfield Inn & Suites by Marriot. Prima hotel, dicht gelegen bij het vliegveld....of in de aanvlieg  of landingsroute...daar zijn we nog niet achter.....wel komt het spul met grote regelmaat over ons heen....er moet dus niets mis gaan.... want dan heb je hier wat.....al het goede komt van boven zullen we maar zeggen......de kamer is prima die we in eerste instantie kregen toegewezen echter er ontbrak een koelkastje en dat is wel iets wat we nodig hebben...water en bier moeten we wel koel kunnen houden...en uiteraard een verdwaald yoghurtje en wat fruit....we zijn even in overleg geweest met de receptie en na wat heen en weer gepraat werden we heel netjes naar een andere kamer om geboekt....we hebben nu een prachtig gekleurd koelkastje tot onze beschikking. Nadat we onze spullen op de kamer hebben gezet...heb ik me nog even bezig gehouden om naar betaalbare parkeergelegenheid te zoeken. In het French Quarter is het her en der nog wel aan de prijs...en we we willen als het kan niet teveel betalen.....uiteindelijk heb ik iets moois gevonden...en dat maar op een papiertje gezet.

Het ritje naar de oude binnenstad was binnen twintig minuten gedaan en na diverse verkeerslichten kwamen we aan bij de public parking bij the shops at Canal Place....ook het Westin hotel zit er bij in....na een kaartje uit de automaat te hebben gehaald gingen we diverse dekken omhoog en op de vierde konden we ons blauwe gevaarte kwijt. We kwamen via de lift in de shopping Mall uit....eentje waar je erg gefortuneerd voor moet zijn....zaken als Louis Vuitton en Tiffany's maken er deel van uit.

We zijn lopend richting het water gegaan ( met dank aan WAZE) en kwamen bij de raderboot de Natchez uit. Mooi gezicht die boot en we hadden nog mee gekund om 14.30 voor een 2 uur durende vaartocht maar de prijs van $ 34 p.p. vonden wij toch wel wat te gortig....er dus maar foto's en filmpjes van gemaakt. Daarna zijn we richting het hart van de French Quarter gelopen om in Bourbon street terecht te komen. Dit is het muzikale en bruisende hart...diverse gelegenheden met muziek en uiteraard drank binnen handbereik.....we hebben ons daar even goed weten te vermaken...wel natuurlijk binnen de alcoholische grenzen.....we waren er in de overdag situatie in de avond moet het helemaal een drukte van belang zijn....in een voodoo shop hoorden we opeens twee meiden Nederlands praten....die waren stomverbaasd....met name de ene studeerde al 5 maanden in NOLA en had nog nooit Nederlanders getroffen....wel even leuk en kort met ze gesproken.

Na enige tijd te hebben rondgelopen zijn we terug gegaan richting de auto....nog ff een Starbucks koffie gehaald en daarna de auto maar weer opgepikt....kaartautomaat was blij met ons en we mochten voor net drie uren parkeren $ 20 aftikken.....dat was met mijn uitzoeken niet de bedoeling.....morgen moet dat hopelijk anders....of veel langer parkeren voor zo'n prijs.

Het was alweer donker toen we richting hotel gingen....daar in de buurt nog even de Esplanada Mall bezocht en de Target. In de Mall wilden we kijken of we er ergens konden eten maar dat bleek niet het geval te zijn...de Target werd bezocht om wat bier te halen....en net als enige jaren mocht deze 50 plusser zich legitimeren....zal wel door mijn afgeschoren snor komen.....zie er hopie jonger uit !.

We kwamen vlakbij een Applebees tegen en daar hebben we weer prima gegeten. Op de terugweg naar het hotel ook nog een tankstation waar we voor een $ 189,9 de Gallon hebben kunnen tanken...weer een laagterecord !..

In het hotel is de verbinding zeer slecht en heb ik uiteindelijk een hotspot van mijn Iphone kunnen maken om foto's te laden en dit verslag te uploaden. Hoop dat een en ander goed over zal komen.

Morgen gaan we weer op pad ....vlgs mij moeten we de French Market nog bezoeken...maar dat horen en lezen in een volgende verslag wel weer....